9. Japanizam (1. dan)

Od interesantnih dešavanja za fanove fantastike, izdvajamo:

VELIKA SALA

13h – “Devojka koja je skakala kroz vreme” – projekcija fanovske sinhronizacije na srpskom jeziku

RapidDub FanDub Studio, predstavlja sinhronizaciju filma “Devojka koja je skakala kroz vreme”, kultnog ostvarenja reditelja Mamorua Hosode. Cilj RapidDub Studija je da predstavi anime kulturu na najbolji način, kroz srpski jezik i glasovnu glumu – hobi, nekima i posao, koji je svim članovima toliko drag. Ove godine grupa je glasanjem i razmatranjem opcija izabrala ovaj film. Uloge su podeljene među članovima po dogovoru najiskusnijih u grupi, odradio se prevod, a zatim snimljeno u kućnim “do it yourself studijima” (“kod Vuka” “kod Make” i “kod Nere”). Montažersku magiju učinio je Luka i završno delo nastalo iz velikog truda i rada je pred vama.


20:30h – Projekcija filma: “Dečak i Zver”

Režija: Mamoru Hosoda

Produkcija: Studio Chizu, 2015

Trajanje: 120 minuta

Mamoru Hosoda s punim pravom važi za jednog od najkvalitetnijih anime stvaralaca danas, a njegovi bioskopski filmovi zasluženo stiču kultni status među publikom. Evo i jedne zanimljive činjenice – otkako Sakurabana počela sa radom, svi Hosodini filmovi su se prikazivali u okviru Japanizma: “Devojka koja je skakala kroz vreme” 2008. godine (i ovog leta, ali sinhronizovano), “Letnji ratovi” 2010, i među gledaocima obožavana “Vučja deca” 2013. Stoga nam je posebno zadovoljstvo da domaćoj publici predstavimo najnovije Hosodino delo.

“Dečak i Zver“ je priča o odrastanju koja prati Kjutu, nesrećnog i neprilagođenog dečaka iz sveta ljudi i Kumatecua, usamljenu Zver iz paralenog univerzuma. Kumatecu sasvim neočekivano i prilično nevoljno postaje staratelj i učitelj mladom Kjuti. Veza između njih, iako često veoma burna, vremenom postaje sve jača i nadvladava samoću koja ih je ceo život pratila. Njihov susret je početak jedne avanture koja prevazilazi granice mašte…


AMERIKANA

14h – Akademski blok – tribina: “Opasne veze: anime, (robo)ženskost i tehnologija”

Svet animea gusto je naseljen brojnim ljudskim, neljudskim i post-ljudskim bićima, za koja veze tela i tehnologije igraju važnu ulogu. Pol/rod glavnih protagonista i protagonistkinja različitih anime ostvarenja važan je za oblikovanje radnje, ali i utiče na profil žanra u širem smislu: dozvoljavajući da se pod okriljem mašte konvencionalne rodne uloge prevaziđu ili olabave ujedinjenjem sa različitim vrstama tehno-proteza i interfejsa, anime služi kao prostor ispitivanja drugačijih modela bivanja rodom, uvek na granici između zbilje i utopije. Ženski roboti, androidi, kiborzi, mecha pilotkinje i druga, slična tehno-posredovana bića, prikazuju kako danas zamišljamo rodne identitete u sprezi sa tehnologijom, i na koji način se ustaljene ideje o tome šta znači biti žena ili muškarac reprodukuju, preispituju, ali i odbacuju u žanru fantastike. Da li se negde duboko u humanoidnoj mašini skriva pol, ili „biti žena“ postaje samo konvencionalni označitelj, u susretu sa mašinskim i drugim ekstenzijama ljudskosti? (“I feel confined, only free to expand myself within boundaries”, što bi rekla Major Kusanagi)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s