Nelogičnosti u scenarijima koje kvare utisak o ovim popularnim filmovima

Propusta u filmskim pričama napravljenim u službi dramatičnih raspleta ima mnogo u istoriji kinematografije, čak i među najbolje ocenjenim ostvarenjima. Nekad je reč o manjim propustima, a nekad o pravim “rupama” u scenariju, koji se ne mogu tek tako zanemariti.  Evo nekoliko filmova sa nekonzistentnim scenarijima koji su mnogima pokvarili kompletan utisak:

Woody play dead

“Priča o igračkama”

Najveći deo originalnog filma “Priča o igračkama” bavi se Bazom Lajtjirom (Tim Alen) i njegovim odbijanjem da prihvati da je zapravo dečja igračka.

Međutim, ako je omiljeni plastični astronaut zaista imao problem da prihvati svoju situaciju, zašto se onda pravio mrtvim svaki put kada neko od ljudi uđe u prostoriju?

Na tu nekonzistentnost scenarija niko od glumaca i članova filmske ekipe nije razjasnio do sada.

“Armagedon”

Naučno-fantastični blokbaster “Armagedon” imao je jednu toliko očiglednu “rupu” u zapletu, da ni zvezda tog ostvarenja Ben Aflek nije mogao da pređe preko nje.

U tom filmu, dok Zemlji preti ogromni asteroid, NASA odlučuje da obuči radnike sa naftne bušotine za putovanje u svemir, kako bi izbušili površinu tog nebeskog tela i razneli ga eksplozivom.

Međutim, pitanje koje se postavljalo od samog početka je zašto su odlučili da se upuste u dugačak, skup (i ustvarnosti neizvodiv) proces obuke, umesto da jednostavno treniraju ljude koji su već astronauti da obave postavljanje eksploziva.

Ben Aflek je u dokumentarcu o nastanku tog filma ispričao: “Pitao sam reditelja Majkla Beja zašto je lakše obučiti ljude sa naftne bušotine da postanu astronauti od toga da trenirate astronaute da buše. Rekao mi je da je*eno ućutim, tako da je to bio kraj razgovora”.

“Lara Kroft: Pljačkaš grobnica”

Filmska adaptacija popularne video igre sa Anđelinom Džoli u glavnoj ulozi ima jedan očigledan nedostatak.

U filmu Lara pokušava da spase svet od Iluminata, koji planiraju da uz pomoć artefakta Trougla tokom pomračenja sunca unište svet.

Gledaoci saznaju da je Trougao podeljen na dva dela i da junakinja, nakon što se dočepala prve polovine u Kambodži, kreće na opasno putovanje da dođe do drugog dela u Sibiru.

Problem je u tome što već znamo da Trougao ne “radi” ako nije celovit, pa se postavlja pitanje zašto Kroft nije odmah uništila polovinu koju je pronašla u Kambodži i poštedela sebe ostatka misije.

“Crni panter”

Nakon što T’Čala (Čedvik Bosman) umalo strada u borbi sa Erikom Kilmongerom (Majkl B. Džordan), završava u reci i pluta nizvodno dok ga iz vode ne izvuče jedan ribar.

Međutim, kasnije saznajemo da u plemenu u koje je dospeo žive isključivo vegetarijanci, zbog čega se postavlja pitanje zašto je jedan od njih ribar.

“Tiho mesto”

Jedan od najboljih horora predstavljenih u poslednjih nekoliko godina ima i određene nedostatke.

Naime, u jednom trenutku otkrivamo da pored vodopada članovi porodice mogu sasvim normalno da govore, čak i da viču, zbog čega ostaje misterija zašto se nisu preselili negde u blizinu vodopada.

“Znaci”

“Znaci” je naučno-fantastični film Mela Gibsona koji je premijerno prikazan 2002. godine i ostvario veliki uspeh na blagajnama.

Priča prati bivšeg sveštenika koji otkriva niz velikih krugova u svom polju kukuruza, a kako vreme odmiče, postaje sve sigurniji da je reč o delu vanzemaljaca.

Ispostavlja se da je u pravu i da su bića sa druge planete spremna da osvoje Zemlju, ali da je njihova najveća slabost preosetljivost na vodu – na njihovu kožu voda deluje kao kiselina.

Međutim, film ne objašnjava kako su vanzemaljci uspevali da se kreću među kukuruzima i budu izloženi atmosferskoj vlažnosti bez ikakvih posledica.

Takođe je malo verovatno da su rešili da osvoje planetu čije su dve trećine sačinjene od vode, a ima i česte padavine.

“Gravitacija”

“Gravitacija” je u pogledu načina na koji je skončao njen glavni muški lik, u velikoj meri slična “Titaniku”.

U tom filmu Sandra Bulok igra astronautkinju koja prvi put putuje u svemir. Nakon što Rusi iz nekog razloga ispale projektile na jedan satelit, brod u kom se nalazi Bulok je oštećen.

U saradnji sa iskusnim astronautom Džordžom Klunijem ona pokušava da se vrati na Zemlju, ali mora da popravi svoju letelicu, što zahteva od nje da obavi takozvanu “svemirsku šetnju”.

Dok pokušavaju da se povežu sa Međunarodnom svemirskom stanicom, Bulok i Kluni se upetljavaju u padobran, a Kluni shvata da je jedini način da se njegova saputnica spase, da se on oslobodi konopca i otplovi u sigurnu smrt.

Međutim, deluje da likovi zaboravljaju da se nalaze u prostoru bez gravitacije i da je Bulok mogla jednostavno da ga jednim pokretom privuče Međunarodnoj svemirskoj stanici.

Gravity (2013) - Movie Review / Film Essay

Leave a comment